Všeobecné obchodní podmínky
VŠEOBECNÉ PODMÍNKY PRODEJE A REKLAMAČNÍ PODMÍNKY
1. OBECNÁ USTANOVENÍ
Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran vyplývající z kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím, kterým je 3b, s.r.o., Sabinovská 151, 080 01 Prešov 1, Slovenská republika,
zapsaný v obchodním rejstříku vedeném Okresním soudem v Prešově, oddíl: SRO, vložka č.: 17021/P, IČO: 36513148 (dále jen "prodávající") a kupujícím, jejímž předmětem je nákup a prodej zboží na internetových stránkách elektronického obchodu prodávajícího.
Dozorčí orgán:
Slovenská Obchodná Inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj
Obrancov mieru č. 6, 080 01 Prešov 1
odbor výkonu dozoru
tel. č.: 051/ 7721 597 , fax č.: 051/ 7721 596
e-mail: pr@soi.sk
Smluvní strany se dohodly, že zasláním objednávky prodávajícímu kupující potvrzuje, že souhlasí s tím, aby se tyto všeobecné obchodní podmínky a jejich podmínky vztahovaly na všechny kupní smlouvy uzavřené na webové stránce elektronického obchodu provozované prodávajícím, na základě kterých prodávající dodá kupujícímu zboží prezentované na webové stránce (dále jen "kupní smlouva"), a na veškeré vztahy mezi prodávajícím a kupujícím vzniklé zejména při uzavírání kupní smlouvy a reklamaci zboží.
Všeobecné obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. V případě, že prodávající a kupující uzavřou kupní smlouvu, v níž se dohodnou na podmínkách, které se odchylují od Všeobecných obchodních podmínek, mají ustanovení kupní smlouvy přednost před Všeobecnými obchodními podmínkami.
Seznam zboží na internetových stránkách elektronického obchodu www.forfanshop.cz, které provozuje prodávající, je katalogem běžně dodávaného zboží a prodávající nezaručuje okamžitou dostupnost veškerého uvedeného zboží. Dostupnost zboží bude kupujícímu potvrzena e-mailem nebo telefonicky po potvrzení objednávky.
2. ZPŮSOB UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
Kupní smlouva je uzavřena na základě odeslání závazné objednávky na webových stránkách www.forfanshop.cz a/nebo formou telefonické či e-mailové objednávky kupujícího prodávajícímu. Kupní smlouva vzniká odesláním objednávky se závazkem zaplatit ze strany spotřebitele a přijetím objednávky ze strany prodávajícího.
Platnost elektronické objednávky je podmíněna pravdivým a úplným vyplněním všech údajů a detailů požadovaných v registračním formuláři.
Všechny přijaté elektronické objednávky jsou považovány za závazné. Za závazné přijetí objednávky se považuje automaticky provedené oznámení o přijetí objednávky v elektronickém systému prodávajícího, které obdržíte na svou e-mailovou adresu bezprostředně po odeslání objednávky. Veškeré další informace týkající se vaší objednávky vám v případě potřeby zašleme na vaši e-mailovou adresu.
Závazná akceptace objednávky obsahuje údaje o názvu zboží, jehož prodej je předmětem kupní smlouvy, dále údaje o ceně zboží a/nebo dalších služeb, název a údaje o místě, kam má být zboží dodáno, a údaje o ceně, způsob dopravy zboží na dohodnuté místo dodání zboží kupujícímu, údaje o prodávajícím (obchodní firma, sídlo, číslo zápisu v obchodním rejstříku apod.) a další údaje.
Kupující má právo zrušit objednávku bez poplatku, a to pouze v den objednávky a v případě, že výrobky ještě nebyly prodávajícím vyfakturovány. Objednávku lze zrušit telefonicky nebo písemně e-mailem, ve kterém musí být uvedeno číslo objednávky a kontaktní údaje kupujícího. Potvrzení o zrušení objednávky sdělí prodávající spotřebiteli e-mailem na e-mail uvedený v objednávce.
3. PRÁVA A POVINNOSTI PRODÁVAJÍCÍHO
Prodávající se zavazuje:
a. dodat zboží kupujícímu v dohodnutém množství, kvalitě a termínu na základě objednávky potvrzené prodávajícím a zabalit je pro přepravu způsobem nezbytným pro jeho uchování a ochranu,
b. zajistit, aby dodané zboží bylo v souladu s platnými právními předpisy Slovenské republiky.
c. předat kupujícímu nejpozději spolu se zbožím v písemné nebo elektronické podobě veškeré doklady potřebné k převzetí a užívání zboží a další doklady předepsané příslušnými právními předpisy (daňový doklad).
d. v případě okolností, které brání Prodávajícímu dodat Zboží řádně a včas, se Prodávající dohodne s Kupujícím na náhradním termínu dodání.
Prodávající má právo na řádné a včasné zaplacení kupní ceny kupujícím za dodané zboží.
Prodávající má právo zrušit objednávku, pokud z důvodu vyprodání zásob nebo nedostupnosti zboží, z technických důvodů není schopen dodat zboží kupujícímu ve lhůtě uvedené v těchto obchodních podmínkách, zboží se již nevyrábí nebo nedodává nebo se výrazně změnila cena uvedená v internetovém obchodě, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na náhradním plnění. O zrušení objednávky bude zákazník informován telefonicky nebo e-mailem a v případě úhrady kupní ceny nebo její části mu budou finanční prostředky vráceny do 15 dnů na účet určený zákazníkem, pokud se s prodávajícím nedohodne jinak.
Prodávající nenese odpovědnost:
- za opožděné dodání objednaného zboží způsobené dopravcem.
- za poškození zásilky dopravcem
- za nedodání zboží způsobené výrobcem z důvodu omezení nebo zrušení distribučních práv nebo jiných nepředvídatelných překážek.
4. PRÁVA A POVINNOSTI KUPUJÍCÍHO
Kupující je povinen:
a. vyzvednout zakoupené nebo objednané zboží osobně nebo prostřednictvím jiné oprávněné osoby.
b. zaplatit prodávajícímu dohodnutou kupní cenu ve sjednané lhůtě splatnosti, včetně nákladů na dodání zboží,
c. nepoškodit dobré jméno prodávajícího,
d. potvrdit převzetí zboží na dodacím listu svým podpisem nebo podpisem jím pověřené osoby.
Kupující má právo na dodání zboží v množství, kvalitě, termínu a místě dohodnutém stranami v závazném přijetí objednávky.
Kupující je povinen uhradit náklady spojené s dopravou objednaného zboží, není-li uvedeno jinak, dále v případě, že se kupující rozhodne změnit objednané zboží a/nebo zrušit objednávku po jejím odeslání prodávajícím a/nebo neobdrží zboží ve sjednaném čase na sjednaném místě.
5. DODACÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
Prodávající je povinen splnit objednávku kupujícího a dodat zboží kupujícímu do 15 pracovních dnů od dodání zboží dodavatelem nebo výrobcem zboží prodávajícímu.
Kupující je povinen převzít zboží v místě uvedeném v přijetí objednávky kupujícím prodávajícím. V případě prodlení prodávajícího s dodáním zboží je prodávající oprávněn po dohodě s kupujícím prodloužit lhůtu pro dodání zboží, a to i opakovaně, o čemž prodávající vydá kupujícímu potvrzení.
Prodávající je oprávněn vyzvat kupujícího k převzetí zboží před uplynutím lhůty sjednané v kupní smlouvě.
Místem dodání zboží je místo uvedené v přijetí objednávky prodávajícím, pokud se strany v kupní smlouvě nedohodnou jinak.
Pokud prodávající dodá kupujícímu zboží v místě určeném kupujícím v kupní smlouvě, je kupující povinen převzít zboží osobně nebo zajistit, aby zboží převzala osoba pověřená kupujícím v jeho nepřítomnosti k převzetí zboží uvedeného v kupní smlouvě a podepsat dodací a předávací protokol. Třetí osoba oprávněná k převzetí zboží uvedeného v kupní smlouvě je povinna předložit prodávajícímu originál nebo kopii kupní smlouvy a doklad o zaplacení zboží a písemné zmocnění. Pokud je nutné dodání zboží opakovat z důvodu nepřítomnosti kupujícího v místě uvedeném v kupní smlouvě, nese veškeré náklady s tím spojené kupující. Zboží se považuje za dodané okamžikem doručení zboží na adresu uvedenou v závazné akceptaci objednávky a za převzaté okamžikem fyzického převzetí zboží kupujícím nebo jeho oprávněným zástupcem nebo odmítnutím převzetí zboží, které dopravce uvede v protokolu o dodání a předání zboží.
Kupující je povinen zkontrolovat neporušenost a úplnost zásilky, tj. zboží a jeho obal bezprostředně po dodání. V případě, že kupující zjistí, že zboží nebo obal zboží je mechanicky poškozen, je povinen to oznámit dopravci a zkontrolovat stav zboží za jeho přítomnosti. V případě poškození zboží sepíše kupující záznam o rozsahu a povaze poškození zboží, jehož správnost potvrdí dopravce. Na základě takto vyhotoveného a prodávajícímu doručeného zápisu může prodávající následně zajistit odstranění vady zboží, slevu na zboží nebo v případě neodstranitelných vad zboží dodat kupujícímu nové zboží.
Kupující obdrží fakturu za každou zásilku v balíčku, nebo e-mailem.
Platební metody:
• Dobírka - Slovenská pošta, Kurýrní služba
• Bankovní převod/vklad na účet
• PayPal
• Cardpay
6. NÁKUPNÍ CENA
Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu zboží sjednanou v kupní smlouvě nebo dle ceníku prodávajícího platného v době uzavření kupní smlouvy, včetně nákladů na dodání zboží (dále jen "kupní cena"), a to formou platby v hotovosti v určené provozovně prodávajícího, dobírkou v místě dodání zboží, dobírkou prostřednictvím společnosti poskytující poštovní služby nebo bezhotovostním převodem na účet prodávajícího uvedený v závazné akceptaci objednávky.
Pokud kupující zaplatí prodávajícímu kupní cenu bezhotovostním převodem, považuje se za datum platby den, kdy je celá kupní cena připsána na účet prodávajícího.
Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu za sjednané zboží ve lhůtě dle kupní smlouvy, nejpozději však při převzetí zboží.
Ceny uvedené na webových stránkách jsou smluvní, konečné a zahrnují DPH. Všechny propagační akce platí do vyprodání zásob, pokud není u konkrétního produktu uvedeno jinak.
Prodávající si vyhrazuje právo aktualizovat (měnit) ceny obecně.
Při zvýšení ceny zboží u již objednaného zboží prodávající telefonicky kontaktuje kupujícího a po dohodě s kupujícím o změně ceny upraví fakturovanou cenu nebo zruší objednávku.
7. NABYTÍ VLASTNICTVÍ A PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA ZBOŽÍ.
Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží až úplným zaplacením kupní ceny za zboží.
Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku, kdy převezme zboží od prodávajícího, nebo pokud tak neučiní včas, v okamžiku, kdy mu prodávající umožní nakládat se zbožím a kupující zboží nepřevezme.
8. REKLAMAČNÍ ŘÍZENÍ (zpracované v souladu s ustanoveními § 619 až § 627 občanského zákoníku a zákona č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.)
Prodávající odpovídá za vady zboží a kupující je povinen neprodleně uplatnit reklamaci u prodávajícího v souladu s platným reklamačním řádem.
Vyřizování stížností se řídí platným reklamačním řádem. Prodávající řádně informuje kupujícího o podmínkách a způsobu uplatnění reklamace zboží, včetně údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit, a o provádění záručních oprav v souladu s § 18 odst. 1 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochraně spotřebitele a o změně zákona Slovenské národní rady č. 372/1990 Sb. o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon").
8.1. Obecná ustanovení
Tento reklamační řád upravuje postup při reklamaci zboží v souladu s rozsahem jeho činnosti. Je závazná pro prodávajícího, kupujícího i zákazníka. Převzetím zboží zákazník souhlasí s reklamačním řádem a potvrzuje, že byl seznámen s jeho obsahem.
Pro účely tohoto reklamačního řádu se reklamací rozumí uplatnění odpovědnosti za vady zboží a vyřízením reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácením kupní ceny výrobku, vyplacením přiměřené slevy z ceny výrobku, písemnou výzvou k převzetí plnění nebo odůvodněným odmítnutím.
8.2. Odpovědnost za vady
Prodávající odpovídá za vady, které má prodávaná věc při převzetí kupujícím. U věcí prodávaných za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána.
Za vadu nelze považovat změnu zboží, ke které došlo během záruční doby v důsledku opotřebení, nesprávného používání nebo neodborného zásahu.
Zákazník je povinen dodané zboží při převzetí zkontrolovat a reklamovat zjevné vady.
Za zjevné vady se považují vady zjistitelné při převzetí zboží, zejména:
- rozdíl v množství a sortimentu,
- znehodnocení zboží (deformovaný obal, poškozený obal atd.)
- zákazník je povinen neprodleně oznámit zjištěné zjevné vady prodávajícímu, který zjedná nápravu formou výměny zboží nebo vrácení kupní ceny. Pozdější reklamace tohoto typu nebude prodávající akceptovat a taková reklamace je neoprávněná.
Prodávající neodpovídá za vady, pokud:
- zákazník si závadu způsobil sám,
- zákazník o vadě zboží věděl před převzetím zboží nebo byl na vadu výslovně a zřetelně upozorněn a zda byla z důvodu vady poskytnuta sleva z ceny zboží;
- závady vznikly během záruční doby v důsledku opotřebení způsobeného běžným používáním, nesprávným používáním nebo nadměrným používáním,
- vady byly způsobeny zásahem do zboží nebo jeho součástí neoprávněnou osobou,
- zboží je reklamováno po uplynutí záruční doby nebo jiné doby, během níž by si zboží mělo zachovat své specifické vlastnosti,
- byly způsobeny přírodní katastrofou,
-
byly způsobeny (úmyslně nebo neúmyslně) nesprávným nebo nadměrným používáním zboží, nesprávnou péčí, nesprávným servisem, nesprávným používáním jiného než výrobcem předepsaného příslušenství,
- vzniklé na zboží po uplynutí jeho doby životnosti.
8.3. Záruční doba
Záruční doba je 24 měsíců. Pokud je na prodávaném zboží, jeho obalu nebo přiloženém návodu vyznačena doba používání, záruční doba neskončí před uplynutím této doby.
V případě použitého zboží se zákazník a prodávající mohou dohodnout i na kratší záruční době, nejméně však 12 měsíců.
V případě položek určených k delšímu používání stanoví zvláštní pravidla záruční dobu delší než 24 měsíců. Záruční doba delší než 24 měsíců se může vztahovat také pouze na část položky.
Na žádost zákazníka je prodávající povinen poskytnout písemnou záruku (záruční list). Pokud to povaha věci umožňuje, stačí místo záručního listu vystavit daňový doklad.
8.4. Platnost záruční doby
Záruční doba začíná běžet od okamžiku převzetí zboží zákazníkem.
Práva z odpovědnosti za vady zboží, na které se vztahuje záruční doba, zanikají, pokud nebyla uplatněna v záruční době.
Práva z odpovědnosti za zboží podléhající rychlé zkáze musí být uplatněna nejpozději následující den po nákupu, jinak práva zanikají.
V případě použitého zboží práva z odpovědnosti za vady zanikají, pokud nebyla uplatněna do 24 měsíců ode dne převzetí použitého zboží zákazníkem.
Do záruční doby se nezapočítává doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady do doby, kdy byl zákazník povinen věc po dokončení opravy převzít. Prodávající je povinen vydat zákazníkovi potvrzení o tom, kdy zákazník právo uplatnil, jakož i o provedení opravy a době jejího trvání.
V případě výměny zboží začíná záruční doba běžet znovu od převzetí nového zboží. Totéž platí v případě výměny dílu, na který byla poskytnuta záruka.
8.5. Odstranitelné vady
Prodávající nebo jím pověřený zaměstnanec rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení závady. Vyřízení stížnosti však nesmí trvat déle než 30 dnů.
Pokud lze závadu odstranit, má zákazník právo na její bezplatné, včasné a řádné odstranění. Prodávající je povinen vadu odstranit bez zbytečného odkladu.
Zákazník může namísto odstranění vady požadovat výměnu věci nebo, týká-li se vada pouze součásti věci, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady.
Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to zákazníkovi nezpůsobí vážné obtíže.
Pokud zákazník reklamuje vadu do 6 měsíců od nákupu, má se za to, že vada existovala již v době prodeje.
8.6. Neodstranitelné vady
Vyskytne-li se vada, kterou nelze odstranit a která brání řádnému užívání věci jako věci bez vady, má zákazník právo na výměnu věci nebo na odstoupení od smlouvy.
Stejná práva náleží zákazníkovi, pokud se jedná o vady odstranitelné, ale kupující nemůže věc řádně užívat pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad.
Pokud se vyskytnou jiné neodstranitelné vady, má zákazník nárok na přiměřenou slevu z ceny zboží.
8.7.Položka prodávaná se slevou
Pokud je věc prodána za nižší cenu nebo má použitá věc vadu, za kterou prodávající odpovídá, má zákazník místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu. Záruční doba se vztahuje i na výrobky prodávané ve výprodeji nebo se slevou. Pokud je však sleva poskytnuta z důvodu vady zboží, nelze tuto vadu reklamovat.
8.8. Uplatnění práva
Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodejce, u kterého byla věc zakoupena.
Pokud je však v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě, který je v místě prodávajícího nebo v místě zákazníkovi bližším, uplatní zákazník právo na opravu u podnikatele určeného k provedení záruční opravy. Opravce provede opravu ve lhůtě dohodnuté mezi prodávajícím a zákazníkem při prodeji věci.
8.9. Povinnosti prodávajícího, zákazníka a reklamační řízení
Prodávající je povinen řádně informovat zákazníka o podmínkách a způsobu reklamace, včetně údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit, a o provádění záručních oprav. Reklamační řád musí být umístěn na viditelném místě přístupném spotřebiteli.
Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, kde je přijetí reklamace možné s ohledem na prodávané výrobky nebo poskytované služby, nebo na určeném místě; to neplatí, pokud je k provedení opravy určena jiná osoba.
V provozovně musí být během otevírací doby přítomen zaměstnanec pověřený vyřizováním stížností.
Prodávající je povinen vydat zákazníkovi potvrzení o uplatnění reklamace.
Zákazník je povinen oznámit prodávajícímu vady zboží bez zbytečného odkladu poté, co vadu zjistil, a to zejména předložením vadného zboží v prodejně.
Zákazník, který reklamuje vady, vyplní reklamační protokol, ve kterém popíše vadu a způsob, jakým se vada projevuje, a předá vadné zboží prodávajícímu. V reklamačním protokolu zákazník uplatňující reklamaci uvede kontaktní adresu (adresu, telefonní číslo nebo e-mail), na kterou bude prodávající informován o způsobu vyřízení reklamace. Prodávající nenese odpovědnost za nedoručení oznámení na uvedenou kontaktní adresu.
Reklamaci lze vyřídit, pokud se závada vyskytla v záruční době. Za tímto účelem zákazník předloží daňový doklad s datem nákupu výrobku, který prokazuje nákup reklamovaného zboží u prodejce, nebo řádně a čitelně vyplněný "Záruční list" s datem prodeje, razítkem prodejny a podpisem prodejce, pokud jej prodejce vystavil, dokumentaci ke zboží a všem jeho částem v případě výměny. Neúplný nebo neoprávněně pozměněný záruční list je neplatný! Je třeba také předložit doklad o všech předchozích opravách souvisejících se zárukou.
Pokud zákazník některou z výše uvedených podmínek řádně nesplní, nelze reklamaci vyřídit.
Všechny oprávněné reklamace budou vyřízeny bezplatně.
Prodávající je povinen vydat spotřebiteli potvrzení o uplatnění reklamace. Je-li reklamace uplatněna prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, musí prodávající doručit spotřebiteli potvrzení o reklamaci neprodleně; nelze-li potvrzení doručit neprodleně, musí být doručeno bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o uplatnění reklamace; potvrzení o reklamaci nemusí být doručeno, má-li spotřebitel možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.
Prodávající je povinen vést evidenci reklamací a na požádání ji předložit ke kontrole dozorovému úřadu. Záznam o reklamaci musí obsahovat informace o datu podání stížnosti, datu a způsobu vyřízení stížnosti.
Tento reklamační řád se vztahuje na zboží zakoupené kupujícím u prodávajícího formou elektronického obchodu na internetových stránkách elektronického obchodu prodávajícího.
Reklamační řád v tomto formuláři platí pro všechny obchodní případy, pokud nejsou smluvně dohodnuty jiné záruční podmínky.
Reklamační řízení u zboží, které lze objektivně doručit prodávajícímu, začíná dnem, kdy jsou splněny všechny následující podmínky:
a. doručení vyplněného reklamačního formuláře od kupujícího prodávajícímu,
b. dodání reklamovaného zboží od kupujícího prodávajícímu,
9. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
Kupující, který je spotřebitelem, má dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele při podomním a zásilkovém prodeji (zákon č. 102/2014 Sb.) právo odstoupit od uzavřené kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží, přičemž je nutné, aby byl prodávajícímu v uvedené lhůtě doručen formulář pro odstoupení od smlouvy (formulář odstoupení od smlouvy.pdf). Toto právo kupujícího, který je spotřebitelem, platí i v případě, že zboží objednané přes internet je vyzvednuto osobně přímo u prodávajícího. Odstoupení od smlouvy a zboží je třeba zaslat na adresu sídla prodávajícího: 3b, s.r.o., Sabinovská 151, 080 01 Prešov. Kupující, který je spotřebitelem, je povinen vrátit kompletní, čisté a nepoškozené zboží v původním stavu s kompletní dokumentací, nejlépe včetně původního obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém je obdržel jako zásilku se sjednaným pojištěním proti škodám způsobeným přepravou zboží (nikoliv na dobírku). V opačném případě není prodávající povinen vzít zboží zpět a vrátit částku, kterou spotřebitel zaplatil při nákupu. Pokud je vrácené zboží nekompletní nebo poškozené, může prodávající vrátit kupní cenu o odpovídající částku (v souladu s § 458 odst. 1 občanského zákoníku).
Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy v případě vyprodání zásob, nedostupnosti zboží nebo v případě, že výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží sjednaného v kupní smlouvě ukončil výrobu nebo provedl takové významné změny. Prodávající je povinen kupujícího o této skutečnosti informovat e-mailem nebo telefonicky.
Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy a zrušit objednávku, pokud nebylo možné objednávku potvrdit (špatné telefonní číslo, nedostupnost, nereagování na e-maily apod.).
Odesláním objednávky prodávajícímu kupující potvrzuje, že prodávající včas a řádně splnil své informační povinnosti podle § 3 zákona č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů.
Kupující může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy s prodávajícím v listinné podobě nebo ve formě záznamu na jiném trvalém nosiči.
Odstoupení od kupní smlouvy musí obsahovat identifikaci kupujícího, číslo a datum objednávky, přesnou specifikaci zboží, způsob, jakým má prodávající vrátit již přijaté plnění, zejména číslo účtu a/nebo poštovní adresu. Současně s odstoupením od kupní smlouvy musí kupující doručit prodávajícímu zboží spolu s příslušenstvím, včetně dokumentace, dokladu o zaplacení atd.
V případě, že kupující odstoupí od smlouvy a dodá prodávajícímu zboží, které není použité, je v původním uzavřeném originálním obalu a není poškozené nebo nekompletní, vrátí prodávající kupujícímu již zaplacenou kupní cenu za zboží uvedené v závazném přijetí objednávky ve lhůtě nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy a vrátí kupujícímu všechny platby, které od něj na základě smlouvy nebo v souvislosti s ní přijal.
V případě platného odstoupení od smlouvy vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu včetně nákladů, které kupujícímu vznikly v souvislosti s dodáním zboží.
Kupující nemůže odstoupit od smlouvy v případě zboží vyrobeného podle specifických požadavků spotřebitele (např. zboží s vlastním jménem a číslem, trička, mikiny nebo dresy s vlastním designem) nebo zboží navrženého speciálně podle požadavků jednoho spotřebitele.
10. Ochrana osobních údajů spotřebitelů
10.1 Smluvní strany se dohodly, že zákazník, je-li spotřebitelem, oznámí prodávajícímu své jméno a příjmení, adresu bydliště včetně PSČ, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
10.2 Zákazník nebo subjekt údajů (dále jen "zákazník" nebo "subjekt údajů") poskytuje osobní údaje prodávajícímu dobrovolně za účelem plnění svých závazků z kupní smlouvy a další komunikace s prodávajícím. Bez jejich poskytnutí nemůže prodávající řádně plnit smlouvu se zákazníkem, a proto nebude možné smlouvu se zákazníkem uzavřít. Účelem zpracování těchto osobních údajů je vystavení daňového dokladu, předsmluvní vztahy, identifikace zákazníka, potvrzení objednávky telefonicky nebo e-mailem, dodání zboží, registrace v internetovém obchodě www.forfan.sk/www.forfanshop.cz, informace o slevových nabídkách a novinkách prostřednictvím e-mailu.
10.3. Prodávající zpracovává osobní údaje subjektů údajů za účelem komunikace se zákazníkem, vystavení dokladu apod. Subjekt údajů vyjadřuje svou žádost nebo souhlas se zpracováním osobních údajů pro tento účel při registraci prostřednictvím internetového obchodu www.forfanshop.cz nebo jiným prokazatelným způsobem. Za tímto účelem prodávající zpracovává osobní údaje v rozsahu jméno, příjmení, e-mailová adresa a telefonní číslo. Registrací a nákupem v internetovém obchodě www.forfan.sk uděluje zákazník prodávajícímu souhlas se zpracováním osobních údajů zákazníka.
10.4. Zákazník prohlašuje, že dává souhlas v souladu se zákonem č. 122/2013 Sb. o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "ZOOÚ"), prodávajícímu ve svých informačních systémech v manuální i automatizované podobě zpracovávat a uchovávat jeho osobní údaje v rozsahu bodu 8.1. těchto podmínek a pro účely uvedené v bodu 8.2. těchto podmínek. Prodávající se zavazuje nakládat s osobními údaji zákazníka a nakládat s nimi v souladu s platnými právními předpisy Slovenské republiky.
10.5. Zákazníci mohou kdykoli zkontrolovat a změnit své osobní údaje po přihlášení na webu www.forfanshop.cz.
10.6. Prodávající prohlašuje, že v souladu s § 6 odst. 2 písm. c) zákona budou osobní údaje shromažďovány výhradně pro účely uvedené v bodě 8.2. těchto obchodních podmínek.
10.7. Prodávající prohlašuje, že v souladu s § 6 odst. 2 písm. e) zákona o ochraně osobních údajů zajistí, aby osobní údaje byly zpracovávány a používány výhradně způsobem, který odpovídá účelu, pro který byly shromážděny.
10.8. Prodávající prohlašuje, že v souladu s § 6 odst. 2 písm. i) zákona bude zpracovávat osobní údaje v souladu s dobrými mravy a bude postupovat způsobem, který neodporuje zákonu ani jiným obecně závazným právním předpisům a nebude je obcházet.
10.9. Zákazník má právo na základě písemné žádosti Prodávajícího požadovat.
1/ potvrzení, zda jsou či nejsou zpracovávány jeho osobní údaje,
2/ informace v obecně srozumitelné formě o zpracování osobních údajů v informačním systému v rozsahu:
a) identifikační údaje prodávajícího a zástupce prodávajícího, pokud byl jmenován,
b) identifikační údaje zpracovatele; to neplatí, pokud prodávající při získávání osobních údajů nepostupuje v souladu s § 8 zákona o ochraně osobních údajů, c) účel zpracování osobních údajů,
d) seznam osobních údajů nebo rozsah osobních údajů podle § 10 odst. 4 věty první zákona o ochraně osobních údajů a
e) další informace, které jsou nezbytné k tomu, aby zákazník mohl zaručit svá práva a oprávněné zájmy s ohledem na všechny okolnosti a podmínky zpracování osobních údajů, zejména:
- poučení o dobrovolnosti nebo povinnosti poskytnout požadované osobní údaje; pokud prodávající získává osobní údaje zákazníka na základě souhlasu zákazníka podle § 11 ZnOOÚ, informuje zákazníka také o době platnosti souhlasu, a pokud povinnost zákazníka poskytnout osobní údaje vyplývá z přímo vykonatelného právně závazného aktu Evropské unie, mezinárodní smlouvy, kterou je Slovenská republika vázána, nebo zákona, informuje prodávající zákazníka o právním základu, který tuto povinnost zákazníkovi ukládá, a informuje zákazníka o následcích odmítnutí poskytnutí osobních údajů,
- třetí strany, u nichž se očekává nebo se předpokládá, že jim budou osobní údaje sděleny,
- okruh příjemců, pokud se předpokládá nebo má za to, že jim budou osobní údaje zpřístupněny,
- formu zveřejnění, pokud mají být osobní údaje zveřejněny,
- třetích zemí, pokud se předpokládá nebo je zřejmé, že dojde k předání osobních údajů do těchto zemí.
10.10. Při vydání rozhodnutí podle odstavce 8.14 má zákazník právo být informován o zpracování a vyhodnocení operací:
1/ v obecně srozumitelné formě přesné informace o zdroji, z něhož získal své osobní údaje ke zpracování,
2/ seznam osobních údajů, které jsou předmětem zpracování, v obecně srozumitelné formě,
3/ opravu nebo likvidaci vašich nesprávných, neúplných nebo neaktuálních osobních údajů, které jsou předmětem zpracování,
4/ likvidaci svých osobních údajů, u nichž skončil účel zpracování; pokud jsou předmětem zpracování úřední dokumenty obsahující osobní údaje, může požádat o jejich vrácení,
5/ likvidaci svých osobních údajů, které jsou předmětem zpracování, pokud došlo k porušení zákona,
6/ blokování jejích osobních údajů z důvodu odvolání souhlasu před uplynutím doby jeho platnosti, pokud prodávající zpracovává osobní údaje na základě souhlasu zákazníka.
10.11. Právo zákazníka podle odstavce 8.10 bodů 3 a 4 lze omezit pouze tehdy, pokud takové omezení vyplývá ze zvláštního zákona nebo pokud by jeho uplatněním byla porušena ochrana zákazníka nebo by byla porušena práva a svobody jiných osob.
10.12. Zákazník má právo na základě bezplatné písemné žádosti vznést námitku proti postupu prodávajícího.
1/ zpracování jejích osobních údajů, o nichž se domnívá, že jsou nebo budou zpracovávány pro účely přímého marketingu bez jejího souhlasu, a požadovat jejich likvidaci,
2/ použití titulu, jména, příjmení a adresy zákazníka pro účely přímého poštovního marketingu nebo
3/ poskytnutí titulu, jména, příjmení a adresy zákazníka pro účely přímého marketingu.
10.13. ZZákazník má právo kdykoli vznést u prodávajícího námitku proti zpracování osobních údajů, a to na základě písemné žádosti nebo osobně, pokud věc nesnese odkladu, v případech podle § 10 odst. 3 písm. a) čl. (a), e), f) nebo g) ZnOOÚ uvedením oprávněných důvodů nebo předložením důkazů o neoprávněném zásahu do jeho práv a právem chráněných zájmů, které jsou nebo mohou být takovým zpracováním osobních údajů v konkrétním případě poškozeny; nebrání-li tomu zákonné důvody a prokáže-li se oprávněnost námitky zákazníka, je prodávající povinen osobní údaje, proti jejichž zpracování zákazník vznesl námitku, bez zbytečného odkladu blokovat a zlikvidovat, jakmile to okolnosti dovolí.
10.14. Zákazník má dále právo na základě písemné žádosti nebo osobně, pokud věc nesnese odkladu, kdykoli vznést u prodávajícího námitku a nepodrobit se rozhodnutí prodávajícího, které by mělo pro zákazníka právní účinky nebo významný dopad, pokud je takové rozhodnutí učiněno výhradně na základě automatizovaného zpracování jeho osobních údajů. Zákazník má právo požádat Prodávajícího o přezkoumání rozhodnutí učiněného jiným způsobem než automatizovaným zpracováním a Prodávající je povinen žádosti Zákazníka vyhovět, přičemž rozhodující roli při přezkoumání rozhodnutí hraje oprávněná osoba; Prodávající informuje Zákazníka o způsobu přezkoumání a výsledku zjištění ve lhůtě stanovené v odstavci 8.21. Zákazník toto právo nemá, pokud tak nestanoví zvláštní zákon, který stanoví opatření k ochraně oprávněných zájmů zákazníka, nebo pokud v předsmluvním vztahu nebo v průběhu existence smluvního vztahu vydal prodávající rozhodnutí, kterým vyhověl žádosti zákazníka, nebo pokud prodávající přijal jiná přiměřená opatření podle smlouvy k ochraně oprávněných zájmů zákazníka.
10.15. Pokud zákazník využije svého práva
1/ písemně a z obsahu jeho žádosti je zřejmé, že uplatňuje právo, považuje se žádost za podanou podle tohoto zákona; žádost podanou elektronickou poštou nebo faxem doručí zákazník písemně nejpozději do tří dnů ode dne jejího odeslání,,
2/ osobně v ústní formě do protokolu, z něhož musí být patrno, kdo právo uplatnil, čeho se domáhá a kdy a kdo protokol sepsal, jeho podpis a podpis zákazníka; kopii protokolu je prodávající povinen předat zákazníkovi,
3/ se zprostředkovatelem podle bodu 1 nebo 2 tohoto odstavce, je zprostředkovatel povinen předat žádost nebo zápis prodávajícímu bez zbytečného odkladu.
10.16. Pokud má zákazník podezření, že jsou jeho osobní údaje zpracovávány protiprávně, může podat návrh na zahájení řízení o ochraně osobních údajů Úřadu pro ochranu osobních údajů Slovenské republiky.
10.17. Pokud zákazník nemá plnou způsobilost k právním úkonům, může jeho práva vykonávat jeho zákonný zástupce.
10.18. Pokud zákaznice zemřela, může její práva podle tohoto zákona vykonávat osoba jí blízká.
10.19. Prodávající vyřídí žádost zákazníka podle bodů 8.9, 8.10. 1/, 3/ až 6 a 8.12. až 8.14. bezplatně.
10.20. Prodávající vyřídí žádost Zákazníka dle odst. 8.10. 2/ bezplatně, s výjimkou úhrady ve výši, která nesmí přesáhnout výši účelně vynaložených věcných nákladů spojených s pořízením kopií, opatřením technických nosičů a s odesláním informací Zákazníkovi, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak.
10.21. Prodávající je povinen vyřídit písemnou žádost zákazníka dle odst. 8.19. a 8.20. nejpozději do 30 dnů ode dne doručení žádosti.
10.22. Prodávající bez zbytečného odkladu písemně informuje Zákazníka a Úřad pro ochranu osobních údajů Slovenské republiky o omezení práv Zákazníka podle odstavce 8.11.
10.23. Prodávající prohlašuje, že v souladu s § 15 odst. 1 písm. b) ZnOOÚ zpracovává osobní údaje zákazníka pro účely uvedené v odst. 8.2. těchto obchodních podmínek prostřednictvím zprostředkovatele:
3b, s.ro.,
Sabinovská 151
080 01 Prešov
10.24. Zákazník souhlasem s těmito obchodními podmínkami uděluje prodávajícímu právo na poskytnutí minimálních nezbytných osobních údajů (jméno a příjmení, adresa, telefon, e-mail) třetí osobě za účelem řádného plnění smlouvy uzavřené mezi zákazníkem a prodávajícím, přičemž okruh těchto třetích osob je v závislosti na povaze sjednaných obchodních podmínek jeden nebo více z následujících: dopravce, dodavatel, splátková společnost, internetový prohlížeč nebo jiná třetí osoba, jejíž spolupráce je nezbytná pro řádné plnění smlouvy.
Souhlas se zpracováním osobních údajů - zpřístupnění osobních údajů třetí straně
Tímto jako zákazník dávám souhlas dle zákona č. 122/2013 Sb. o ochraně osobních údajů, v platném znění, společnosti 3b. s.ro., se sídlem: Sabinovská 151, 080 01 Prešov, IČO: 36512148 s poskytnutím mých osobních údajů v rozsahu e-mailová adresa, telefonní číslo a údaje o zakoupeném zboží v objednávce , provozovateli internetových stránek www.forfanshop.cz za účelem zkvalitnění služeb prodejce na základě hodnocení jeho zákazníků.
Jako zákazník jsem si vědom/a, že jsem oprávněn/a výše uvedený souhlas kdykoli písemně odvolat.
Jako zákazník prohlašuji, že jsem byl/a seznámen/a s podmínkami zpracování osobních údajů správcem, které jsou zveřejněny na internetových stránkách www.forfanshop.cz, v souladu s § 15 odst. 1.
Souhlas se zpracováním osobních údajů
Tímto jako zákazník uděluji ve smyslu zákona č. 122/2013 Sb. o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů, souhlas se zpracováním svých osobních údajů v rozsahu bodu 8.1. a pro účely uvedené v bodě 8.2. těchto obchodních podmínek společnosti 3b, s.r.o., se sídlem Sabinovská 151, 080 01 Prešov, IČO: 36513148.
Jako zákazník jsem si vědom/a, že jsem oprávněn/a výše uvedený souhlas kdykoli písemně odvolat.
Jako zákazník prohlašuji, že jsem byl/a seznámen/a s podmínkami zpracování osobních údajů správcem, které jsou zveřejněny na internetových stránkách www.forfanshop.cz, v souladu s § 15 odst. 1.
11. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Povinnost písemného oznámení změn těchto všeobecných obchodních podmínek je splněna jejich umístěním na internetových stránkách elektronického obchodu prodávajícího.
Strany se dohodly, že komunikace mezi nimi bude probíhat prostřednictvím e-mailu nebo telefonu.
Tyto všeobecné obchodní podmínky nabývají pro kupujícího účinnosti uzavřením kupní smlouvy.
Spotřebitel se může obrátit na orgány alternativního řešení sporů- http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi .
Stížnost můžete podat také prostřednictvím platformy pro alternativní řešení sporů RSO, která je k dispozici online na adrese. http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.